11. desember 2008
Forrige: 2. desember 2008 Neste: 13. januar 2009

Våre helter kom seg helskinnet ut av asteroidebeltet, bare for å finne ut at de hadde havnet midt i borgerkrigen til rodianerne. De fanget opp et nødsignal og sjekket det ut, men bestemte seg for å ikke hive seg inn i en kamp med rompirater. Cedine syntes det var feigt, trass i at det var et vel bevæpnet skip med skjold mot et litt slitent transportskip med en fislete laserkanon. Etter hvert dokket de ved et større rodiansk krigsskip som lot dem kjøpe drivstoff, og kort tid senere var de på vei tilbake til Anaxes.

Vel hjemme igjen fikk Kiri og Cedine sin betaling, 1000 credits hver. De feiret på Den Syngende Bantha, og Cedine endte opp med å bli med Shivvan Thal hjem. I mangelen på damewookiier og manneduroser som ikke var fordrukne, ble det mindre action på Grakuushhk og Kiri.

Allerede påfølgende dag dukket det opp et nytt oppdrag fra Grakuushhks arbeidsgiver Jasom Manteer, og det bar tilbake til Rodia, denne gangen for å forhandle med Navik den Røde om å assistere ham i borgerkrigen mot Greedo den Eldre, mot at han støtter Imperiet. Våre helter dokket med et skip og ble eskortert til planeten for et møte. Underveis ble de overfalt av en gjeng rodianere, og drepte hele hurven, ved henholdvis å skyte dem (Cedine), meie dem ned med en speeder (Kiri) og slå dem til fillebiter med en planke (Grakuushhk). Cedine fikk beholde rifla hun lånte fra den døde rodianen, uten innvendinger fra de to gjenlevende eskortene.