11. mai 2010
Forrige: 27. april 2010 Neste: 25. mai 2010

Vold oppsto. Det viste seg at Silas Draver hadde programmert sabaccdroidene til å slåss for seg. Kadavrin grep ham i et brutalt arm- og balletak. Etterhvert var alle kumpanene hans døde eller hadde stukket av, og Kadavrin og Batti lot ham gå mot at han skulle jobbe for dem. Deretter fortsatte turneringen, og Vorn Zadai vant.

Kadavrin prøvde å sjekke opp Lady Fioro, men fikk i stedet vite at det var hun som var den egentlige kontakten til Darga. Hun ga ham en del intel, blant annet at Darga var til stede i Cloud City, og stakk av. Hun sa at hun ikke var noen lady heller. Heltene forberedte seg nå på den sedvanlige panikkartede flukten fra åstedet, og gikk for å besøke Darga. Vold oppsto, og det viste seg at både Jebem og Kasi Harraz var der. Der var også en trianii som kalte seg medic, og en svær, dum voldsalien med tentakler som trailerbart. Til slutt tok heltene livet av Darga, og trianiien og voldsalienen fisket med seg Kasi og Jebem og stakk av. De refererte til Kasi som "kapteinen".

Kiri ble nå kalt opp av skipet, som hadde sett at tibannaskipet var på kollisjonskurs med slaveskipet. Springing oppsto, og en advarsel til tårnet resulterte i at doshene stakk av i livbåtene mens slavene ble igjen. Med tårnets velsignelse tok heltene av i Audacious og sprengte tibannaskipet i lufta med et missil. Uten at heltene visste det, var det samme skip som noen medlemmer i FFFFK satt fanget i.

Før Audacious og det befridde slaveskipet rakk å hoppe ut i hyperrommet, dukket Assiduous opp på sensorene. Det kom en melding der en hettebekledd herremann antydet at han kjente igjen heltene, at de hadde drept lærlingen hans, og at de ville sees igjen.

Heltene hoppet til Iridonia og deretter Zandrax for å møte Resurgence. Der fikk Batti tilbudet fra Warrick Raden om å oppsøke noen av hans kontakter og holde forbindelsen ved like mens han satt i arresten. Batti sa ja, sa til resten at han skulle på ferie og besøke familien, og dro.