12. oktober 2010
Forrige: 28. september 2010 Neste: 25. oktober 2010

Oppgjørets time var kommet. Nede på planeten Kashyyyks overflate stjal våre helter først en lastespeeder og rigget til noen av kassene de hadde, slik at de kunne gjemme seg i dem. Så var angrepet i gang. Kadavrin bløffet seg inn på fengselsbestyrerens kontor, mens wookieene lot V3PO kjøre speeder ned i kjelleren. vold oppsto begge steder, og etterhvert ga Grakuushhk signalet til avledningsmanøveren.

Dermed var romkampen i gang. Opposisjonen besto av to trandoshanske lasteskip og et angrepsskip fra Imperiet. Kiri førte flåten fra Audacious, hjulpet av Torc Ishi og den trandoshanske mekanikeren A'sshrrk, og gikk for det imperiske skipet først. Det dukket opp TIE-jagere, men de ble raskt nedkjempet. Angrepsskipet ble uventet uskadeliggjort av et velplassert missil som Batti sendte av gårde. Dermed begynte oppryddingen. Rompiratene gikk for det ene lasteskipet, mens trandoshaneropprørerne og våre helter gikk for det andre.

Nede i fengselet slåss våre wookieehelter seg igjennom etasjene. Kadavrin fant ut hvor Yarua satt, så han ble befridd først. Deretter slåss og sprengte de seg inn i kontrollrommet. Kadavrin ble angrepet av noen fengselsvakter, og den ene overga seg. Alle cellene ble åpnet, og wookieene var tilsynelatende fri…

No vert det spanande, godtfolk! Fylg med i neste bok!

KasPenL2.jpgKasPenL1.jpgKasPenLB.jpg