13. april 2010
Forrige: 6. april 2010 Neste: 27. april 2010

Vel installert på luksushotellet Yarith Bespin spilte våre helter sabacc for å se hvem som var best. Kadavrin vant. Deretter gikk de ut på byen, og på vei ut så de en Core world-fyr med to theeliner og fire gamle kloner som livvakter kjefte opp betjeningen. Alle bortsett fra wookieen shoppet klær. Kadavrin drakk ugnaught-sprit og straks ble fryktelig full, så han ble båret hjem. Grakuushhk og Batti gikk så ut og prøvde å gjøre nyttige ting. Grakuushhk spurte hvordan de andre gamblerne hadde fått invitasjon til sabacc-turneringen, og fant ut at det var enten ved å ha blitt invitert av arrangørene pga. ryktet sitt eller ved å ha betalt seg inn. I tillegg spredde han ryktet om at Krayt var ute etter å få en invitasjon til sin spiller. Batti fant ut at man kunne få invitasjon ved å innynde seg hos arrangørene eller baronadministratoren på Bespin, eller ved å betale seg inn.

Dagen etter så heltene en del holo-TV, og fant ut en del om de andre deltagerne i turneringen. Creeska, en rodian, var selvsikker og mente han ville ta seieren i år igjen. Gurpa the Hutt ga ingen kommentar. Silas Draver, et menneske, hadde langt hår og trailerbart, og virket slesk. Lady Miana Fioro fra Hapes-klyngen virket arrogant og fjern, og viste fram håndflata si mye. Så kom to utfordrere; Koroma Moro, en mannlig twi'lek, og Vorn Zadai, en kvinnelig neimoidier. Senere fikk de høre om Baron Kithris, et menneske fra Chandrila. Han passet til beskrivelsen på fyren som hadde kranglet med hotellbetjeningen tidligere, og var rimelig sikkert kjøpt og betalt av Imperiet.

Det kom en beskjed fra resepsjonen, og det var guiden, Farghan. Han kunne fortelle at baronadministratoren var fan av podracing, og ikke bare kunne ordne med en invitasjon til sabacc-turneringen, men kunne også invitere hele gjengen til hans nyttårsball. De fleste andre deltagerne kom til å være der.

På nyttårsballet startet moroa med at heltene ble introdusert for baronadministratoren. De traff også en zygerrian ved navn Kasi Harraz. Han jobbet med "ressursdistribusjon" og var åpenbart en relativt rik og suksessfull krimmis. Batti snakket med noen unger og ga en dødspinne til den ene av dem.

Grakuushhk snakket med litt forskjellige mennesker og andre. Gurpa sa at Darga var i unåde i Hutt space, fordi han lurte litt for mange andre hutter og hadde usunne forretningsforbindelser. Gurpa og Grakuushhk gjorde en avtale om å hjelpes ad med å finne Dargas agent. Vorn Zedai sa hun kom fra Cato Neimoidia, hadde blitt påspandert reise og invitasjon, og byttet samtaleemne litt for fort da Dargas navn ble nevnt.

Batti snek seg rundt for å prøve å oppfatte hemmelige samtaler. Han oppfattet en samtale mellom Kithris og noen andre der det ble nevnt at transaksjonen med kode SARLACC006 mellom Imperiet og "huttens utsending" skulle finne sted under turneringen. Kithris skulle observere at den fant sted og kun gripe inn dersom det gikk galt. Etter at den hadde funnet sted skulle han rapportere til en bestemt comfrekvens på Chandrila. En offiser fra et skip ved navn Assiduous kom til å være annenpart i transaksjonen.

Kadavrin merket en mørk tilstedeværelse i Kraften ett eller annet sted i samme solsystem. Etter at festen var over sammenlignet heltene notater og kom fram til at dette var skummelt.

Morgenen etter fikk heltene et holobrev. Der sto det at de ikke måtte stille så mange dumme spørsmål, at det var ulurt å legge seg ut med en hutt, og at det var langt ned fra Cloud City. Batti sporet brevet og fant ut at det var sendt fra sektor U357, som var like ved arbeiderkvarterene til ugnaughtene.