15. februar 2011
Forrige: 2. februar 2011 Neste: 15. mars 2011

Våre helter overnattet i kjelleren hos den gamle Nazrenkjerringa Yurka. Der var det en tunnel som Yurka sa var trygg fordi det sto en søppelcontainer over den andre enden. Forutsigbart nok kom Vril Vrakts edderkoppdroider i løpet av natta. Det gikk ganske lett å bekjempe dem. Senere ble avgjørelsen tatt om å gjøre et anfall mot romhavnen i byen (egentlig var det vel Kadavrin og Batti som stakk dit uten å spørre, og Kiri og Shado som måtte løpe etter dem for å forhindre katastrofen).

Romhavnen viste seg å være det gamle nizonske palasset. Opprørerne dundret på porten mens stormtroopere sto på murene og skjøt mot de sivile. Heltene fikset porten og stormet inn. Der inne krydde det av stormtroopere og AT-STer. Vold oppsto. Til slutt kunne heltene slippe opprørerne inn i palasset, der de traff Sartok igjen. Han sa det var et skip som for all del ikke måtte ta av, så heltene stormet opp på plattformen på toppen av palasset.

Der sto et romskip, en zabrak og fire droider. Han hoverte og knuste en minnepinne med info om Prosjekt Sarlacc. Etterhvert kom også en flammekastersvingende dosh ut fra skipet. Vold oppsto. Heltene stakk av med skipet og reparerte minnepinnen. Shado måtte ta på seg strengstemmen for at copiloten Melat og ikke utrente Kadavrin skulle fly det minste skipet.

Innholdet på minnepinnen viste seg ganske riktig å være om Prosjekt Sarlacc. Det avslørte at det var et byggeprosjekt som ville bli for dyrt til å gjennomføre på vanlig måte; Imperiet ville måtte hente inn slaver til å få gjennomført det.