21. februar 2009
Forrige: 27. januar 2009 Neste: 1. mars 2009

Våre helter la ut på ferden. Dellic Drons sa de skulle til Tatooine, men plottet inn kurs til Ylesia. Det var tre andre passasjerer, et bothan-par og en neimoidianer. Dellic hadde med seg to besetningsmedlemmer, Jax og Erdan. Cedine pulte kapteinen. De oppførte seg alle tre litt rart, såpass at heltene bestemte seg for å arrestere dem idet de gikk ut av hyperrommet, en dag for tidlig og på et annet sted enn lovet.

Med det samme skipet gikk ut av hyperrommet, ble det beskutt av noen som viste seg å jobbe for Arak the Hutt. Dellic Drons viste seg å tilhøre Black Sun-syndikatet. Skipet gikk ned på planeten, og det viste seg straks at bothan-paret var skumliser som smuglet våpen. De prøvde å slå ned heltene og komme seg unna, og det siste greide de. På landingsplassen var det også to dører, men etter et forsøk på å få dem opp viste det seg at det ville ta for lang tid. Heltene ville komme seg unna, for bothanene hadde sikkert kompisar i skogen. Skipet hadde en del last, merket som mat, men som inneholdt våpen (12 blasterrifler, 60 blasterpistoler og 10 granater).

Våre helter bestemte seg for å dra til Peace City og følge opp den opprinnelige planen, nemlig å kontakte kompisen til Kaz Nalant og kjøpe et skip. Nesten umiddelbart kom to kampskip fra Arak og eskorterte skipet til Peace City, der de tok beslag i skipet med last. Heltene fikk lurt skurkene til å tro at Jax og Erdan var med dem, og smuglet Dellic Drons med i en kokkedroid som innmaten var revet ut av og berget således livet. Skip ble kjøpt og døpt Banthajegeren. Heltene fløy Banthajegeren til Mon Calamari, der neimoidianeren ble sluppet av, og så tilbake til Coruscant. På veien pulte Cedine Dellic igjen. På Coruscant ble fangene overlevert, man fikk ros av Kaz Nalant, og oppdraget ble feiret på en relativt fin bar sammen med Jasom Manteer og hans mistenkelig unge date. Grakuushhk pratet politikk med Jasom til daten begynte å kjede seg, Kiri pratet på henne om lakkering av romskip til hun kjedet seg igjen, og så var det på tide å gå.

Nyhetene om at Dellic Drons, ringleder for Black Sun, skulle bli henrettet, ble mottatt med en viss undring. For det første gikk rettssaken veldig fort. For det andre ble ingen av heltene kalt inn for å vitne. For det tredje lød den opprinnelige tiltalen på menneskesmugling, våpensmugling, organisert kriminalitet, motstand mot Imperiets utsendinger og feilaktig reklame, ikke høyforræderi. Videre ble ikke heltene nevnt i det hele tatt i forbindelse med pågripelsen og rettssaken. Dellic, neimoidianeren og et par andre fortalte også en del historier om at de hadde blitt urettferdig behandlet fordi de ikke var mennesker. Alt dette kan gi skår i den begeistringen heltene føler for Imperiet. Historiene må undersøkes, selvsagt.