27. januar 2009
Forrige: 13. januar 2009 Neste: 21. februar 2009

Våre helter startet med å feire et vel gjennomført og betalt oppdrag - for Cedines og Kiris del innbefattet det en real rotbløyte på Banthaen. Deretter ble de kalt inn til et møte med senator Jasom Manteer på Coruscant. Det viste seg å være i anledning et jobbtilbud. Etter en kort intervjurunde ble nok et team med Imperiets spesialutsendinger opprettet. Den nye sjefen deres ble Kaz Nalant, twi'lek og Ylesias tidligere senator.

Det første oppdraget gjaldt det helt klart feilaktige ryktet om at ikke-mennesker ikke lenger er velkomne på Coruscant, eller i galaksekjernen i det hele tatt. En del opportunister hadde utnyttet dette og lot folk betale i dyre dommer for å bli transportert til avsidesliggende verdener som Tatooine og Ylesia, som dermed fikk et nytt og uønsket tilskudd av rare aliens uten jobber eller ressurser, som lagde kuk i systemet for de allerede sårbare økonomiene der borte. Heltene fikk i oppdrag å kontakte Dellic Drons, en av disse opportunistene.

Etter å ha vandret litt på måfå rundt i byen og plukket opp rykter, fant de til slutt en cantina der han oppholdt seg. De benyttet seg av dekknavn for anledningen, hhv. Jiippa (Jappi-Jippi), Flitii og Rena Colon. Han tilbød reise for 200 credits - eller man kunne jobbe seg vei bort hvis man hadde dårlig råd. Wookien fikk vinne i gambling. Kiri gikk seg bort på vei hjem til hotellet, og Cedine skrudde på sjarmen for å snoke til seg litt info. Ellers forløp møtet seg uten viderverdigheter.

Vi venter spent på fortsettelsen…