4. oktober 2009
Forrige: 14. september 2009 Neste: 26. oktober 2009

Våre helter var lettet over å hoppe ut på rett sted over Tatooine etter å ha flyktet hals over hode fra Coruscant. Katarsis ble landet et stykke utenfor Mos Espa, og passasjerene fra Kargaaahk/Coruscant gikk av og ble spredd for alle vinder. "Sandtelt" til skipet ble kjøpt inn. Cedine var sur og rikket seg ikke fra skipet. Det ble diskutert med Kaz Nalant hva som var best å gjøre for å samle opp litt penger, og podracing ble nevnt som en mulighet. Vips, så var Kiri påmeldt via en podeier som det fremadstormende podracingesset "Krayt".

Før det første løpet skjedde det litt skumle ting: Den for heltene velkjente dusørjegeren Albas dukket opp og ville sabotere Kiris pod, da Kiri selv spaserte inn. Det ble en skytekamp der Albas løp fra stedet og ble kjørt ned av en Grakuushhk, men ikke før sniken hadde skutt og drept Kiris mekaniker, også en arkanian. Den mørke sida av Kraften likte både at Kiri skjøt etter Albas' rygg, og at Grakuushhk kjørte ham ned i panikk. Dusørjegeren levde, men ble stygt lemlestet. Kaz skulle ta seg av ham. Mer visste ikke heltene. Ny mekaniker ble leid inn, også stilt til rådighet av Kaz, denne gangen en en liten rakker av en aleena ved navn Batti.

Kiri vant deretter fem av seks løp, ble ny sportshelt på Tatooine og fikk haugevis med penger. Cedine tok skipet til Mos Eisley for å få det malt om ("Krayt"-logo og fartsstriper) og få montert inn ny transponder med nye dekknavn. Idet ei uke med seier og atter seier (og ett tap med en hårsbredd) ble feiret med drinker sammen med investorene, merket både Kiri og Grakuushhk ei uroing i krafta, samtidig som et nødsignal fra Cedine brått ble avbrutt med at begge comlinkene sluttet å virke…