7. desember 2009
Forrige: 30. november 2009 Neste: 14. desember 2009

Paragon hoppet ut av hyperrommet over Esseles, og hoppet straks videre til Kargaaahk. Der ble det brukt litt tid på å installere ny transponder, denne gangen med mulighet for flere identer. Identene som ble installert var Paragon ved kaptein Acaadi Souliss og Audacious ved kaptein Ruz Kresim (et alias for Kiri). På Kargaaahk plukket heltene også opp "Blomsten", som åpenbart led av hjemlengsel. Deretter gikk kursen til Alderaan.

Heltene ble tatt godt imot av senator Bail Organa, som fikk høre hele historien så langt. Han takket for at informanten hadde blitt brakt i sikkerhet og lurte på om han kunne be om en tjeneste, mot betaling selvsagt. Det viste seg at Kadavrin var miraluka, og ville ha hjelp til å finne ut mer om fortiden sin. Grakuushhk ville ikke uventet ha hjelp til å befri Yarua. Kiri og Batti hadde intet spesielt å be om, men tok til takke med penger.

Oppdraget var på Felucia, som viste seg å være hjemplaneten til "Blomsten". Ved hjelp av en ny oversetterenhet til V-3PO kunne heltene plutselig snakke med henne, og det viste seg at hun var felucianer og het Anemone. Oppdraget besto i å lokalisere og om mulig redde en admiral Gilder Varth, en av Organas informanter. Etter en kort briefing om destinasjonan av en viss kaptein Sirona Okeefe og pilotdroiden hennes, RX-13, bar det av gårde.

Over planeten hang det en super star destroyer, men den greide heltene å unngå. Etter å ha landet på noe myk grunn tok de det lille landingsfartøyet og satset på å komme seg nærmere før evt. sniking. Imidlertid ble de oppdaget av en scout trooper på speederbike. Planen ble nå å gjøre omtrent som på Kashyyyk: Lande kloss opptil porten (OK), ikle Kadavrin stormtrooperuniform (OK) og Grakuushhk håndjern (OK). Deretter spasere rett bort og innbille vaktene at Kadavrin sto for en fangetransport (kanskje OK) og at Kiri var dusørjegeren som hanka inn den farlige wookieen (FAIL). Det ble vold. Kadavrin var sånn passe fornøyd med egen innsats og Grakuushhk tiltrakk seg blasterild som en svamp. Masse stormtroopere døde, og heltene var klare til å lete etter admiral Varth.