7. juni 2011
Forrige: 10. mai 2011 Ingen nyere

Audacious hoppet ut av hyperrommet, men litt ute av kurs, og mye nærmere Iridonias sol enn planen var. Uansett, de landet på planeten og kvittet seg med noen varer, og så bar turen til Tatooine. Der satte de av AT-AT-piloten, som het Jash Norvool, og mannen Kadavrin ansatte som sjåfør, Marek Krahek.

Den eneste passasjeren som var igjen nå var fengselsbestyreren, løytnant Selodi Zarus. Det viste seg at han ikke visste noe annet om Prosjekt Sarlacc enn at det var et enormt byggeprosjekt, og at han trodde det var enten en flåte romskip eller en bråttå romstasjoner. Til syvende og sist gjorde heltene det samme med ham som de hadde gjort med arkanieren Sandroc Albas for så lenge siden, og slapp ham av på Ruusan, nær Fort Nowhere.

Turen gikk nå til Kargaaahk, hvor heltene plukket opp en melding og fikk beskjed om å dra til Alderaan. Der møtte de Bail Organa. Han kunne fortelle at Imperiet hadde sendt jedijegere til planeten Prakith i Deep Core. Dit var det så vanskelig å komme at man måtte ha svært nylig oppdaterte koordinater, som bare ble gitt til fartøyer med en spesiell klarering. Spørsmålet var nå hvem som kunne skaffe en slik klarering. De kom fram til at Czerka var passe korrupt og leverte alt fra tannbørster til speedere også til Deep Core. Derfor kjøpte heltene masse statuer av nakne damer og dro til Nar Shaddaa for å skaffe informasjon og kontakter.

Siste natta på Alderaan fikk Shado en minnepinne med informasjon som mer enn antydet at Imperiet hadde begynt å sammenfatte informasjon om tidligere antatt isolerte hendelser som involverte en duros, en aleena, en miraluka, en wookiee og/eller en blind fyr. Grakuushhk var nevnt ved navn, og Cedine Joon og Kaz Nalant var også ettersøkt av Imperiet.

Vel framme ba de Gurpah the Hutt om hjelp til å arrangere en soirée. Han sa seg villig til det, mot noe nyttig informasjon. Han fikk vite om Prosjekt Sarlacc. Dermed ble en mengde VIPer invitert, kom og kjøpte seg mette på kitsch. Heltene fikk en liste over personer som kunne tenkes å gi heltene en fot innenfor hos Czerka:

  • Tavid Aqueri, menneske, gambler. Tilknyttet Czerka på noe vis (Maja?).
  • Z'paul Diin, duros, romskipskaptein. Har tidligere tatt oppdrag for Czerka.
  • Anjeru Valett, menneske, advokat. Har nylig fått foten innenfor hos Czerka som fast rådgiver.
  • Mahg-Raet Duumont, herglic, mogul. Mange kontakter, både i Czerka og på Nar Shaddaa. Har tidligere vært behjelpelig med denne typen jobber.

Heltene bestemte seg til syvende og sist for Mahg-Raet Duumont, da hun virket som den som det var minst sannsynlig at ville dolke dem i ryggen. Det viste seg at hun skulle være til stede ved åpningen av et nytt svevetog på Alderaan, så heltene dro dit.

En forstyrrelse i Kraften oppsto, og heltene fikk en fornemmelse av at Mester Denia sa de var på riktig vei…