Black Sun
503px-Blacksun.svg.png

Det største kjente forbrytersyndikatet i galaksen. Ledet av den hemmelighetsfulle, men mektige Prins Xizor, en falleen og tidligere "vigo" (ringleder) for syndikatet under dets forrige leder Dal Perhi (menneske).

Black Sun har visstnok så mye penger og ressurser til sin disposisjon at få kan matche dem. De ligger i konflikt med Huttenes syndikater i Hutt space, men har ellers svært få verdige rivaler til krimtronen. Symbolet deres er lett gjenkjennelig.

Våre helter har også fått høre av Jasom Manteer at Black Sun er store på infiltrasjon, og at man kan finne på å snuble over Black Sun-operativer nesten hvor som helst. Arrestasjonen av Dellic Drons, som opererte ut fra selveste Coruscant, har jo på en måte bevist hvor riktig den påstanden er. Imperiet ønsker selvsagt å slå hardt ned på denne typen virksomhet. Dessverre jobber operativene ofte i "celler" hvor de ikke kjenner mange utenfor cellekameratene, og det er dermed vanskelig å få tatt mer enn et par stykker om gangen. Prins Xizor straffer også løsmunnethet hardt, så man kan nesten alltid bare gi opp å prøve å få noe ut av et forhør med en fange fra Black Sun.