Viktigpettere

Imperielle

Manteer, Jasom
Menneske. Nåværende senator for Kashyyyk, etter Yaruas arrestasjon. Sjarmerende og karismatisk. Middelaldrende, glattbarbert, ganske høy til menneske å være. Den tidligere sjefen til Grakuushhk, etter Yarua. Nylig frikjent fra en smuglingsanklage.

Tarkin, Admiral Wilhuff (kjent person)
Menneske. Admiral i den Imperielle Marine. Middelaldrende, høy og tynn, med en sterk tilstedeværelse og autoritet. Alltid glattbarbert, stram, og uniformert. Fryktinngytende, sier hans fiender. Mektig, sier hans venner.

Andre

Greedo den Eldre
Rodiansk klansleder for klanen Tetsu på Rodia. Involvert i en borgerkrig om kontroll over planeten.

Kano, Asparon
Togruta. Nylig avgått senator for Shili, og den som overbeviste Grakuushhk om å forlate Imperiets tjeneste. Sist sett på Ylesia.

Nalant, Kaz
Twi'lek, grønn. Tidligere senator for Ylesia, og etter dette etterretnings- og inspektøransvarlig for Imperiets propagandagruppe. Tidligere karriere innen romfart. Deretter arbeidsgiver for heltene. Nå i fri utfoldelse på Tatooine etter en dramatisk redningsaksjon fra Imperiets fangenskap.

Navikthered.JPG

Navik den Røde
Klansleder for Chattza-klanen på Rodia. Involvert i en borgerkrig. Sympatiserer med Imperiet, og har nettopp inngått en avtale om å innlemmes i Imperiet mot støtte til å vinne borgerkrigen. Navik har fått sitt kallenavn på grunn av en flekk med rødlige skjell han har på kinnet.

Nell, Zanga
Menneske og Jedi. Offisielt sist sett på Rodia. Tidligere rådgiver for Navik den Røde.

Yarua (kjent person)
Wookiee og tidligere senator for Kashyyyk i det Galaktiske Senatet (senere også i det Imperielle Senatet, frem til sin arrestasjon). Den tidligere sjefen til Grakuushhk. Arrestert i 18 BBY for sin støtte til wookienes opprør mot Imperiet - wookiene nektet å utlevere Jedier som skjulte seg på planeten. Holdes fengslet på Kashyyyk etter en avtale Grakuushhk gjorde med senatet og wookiee-opprørere.

Zirck
Rodian. En av adjutantene til Navik den Røde.